Ogłoszenie o sprzedaży konia: jak je przygotować, by przyciągnąć potencjalnych nabywców?

Decyzja o sprzedaży konia nigdy nie jest łatwa. Właściciel z pewnością mocno zżył się ze zwierzęciem, a i ono traktuje go w sposób wyjątkowy. Bywają jednak życiowe sytuacje (wyjazd, ciężka kondycja finansowa), gdy nie ma innego wyjścia. Wówczas pierwszym krokiem do znalezienia koniowi nowego domu jest stworzenie ogłoszenia o sprzedaży. Jak powinno ono wyglądać? Czego nie może w nim zabraknąć? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Jak najwięcej zdjęć

To podstawa, ponieważ nikt nie odpowie na ogłoszenie, w którym brakuje zdjęć lub są one mało wyraźne. Warto więc przyłożyć się do tego, by jak najlepiej zaprezentować wierzchowca potencjalnym nabywcom. Zdjęcia powinny być zrobione z obu profili, od przodu i od tyłu – obowiązkowo bez siodła. Dodatkowo zamieszczamy zdjęcia pod siodłem i w zaprzęgu, co pozwoli ocenić postawę konia. Można się też pokusić o dodanie zdjęć przedstawiających szczegóły końskiej fizjonomii, np. kopyta, które zawsze zdradzają, czy zwierzę jest odpowiednio traktowane i zadbane.

Konkretny opis

Nie warto tworzyć przydługich opisów, których nikomu nie chce się czytać. Potencjalny nabywca i tak przyjedzie na miejsce, by zweryfikować podane informacje i wyrobić sobie własną opinię. Opis powinien więc być rzeczowy, krótki, charakteryzujący konia od strony zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Dobrym rozwiązaniem będzie również umieszczenie informacji o usposobieniu zwierzęcia i jego doświadczeniu pod siodłem – pozwoli to ocenić, czy wierzchowiec nadaje się np. dla dziecka czy też zaawansowanego jeźdźca.

Rada

W ogłoszeniu zamieszczamy wszelkie informacje identyfikujące konia: wzrost, płeć, maść, imiona rodziców. Warto także dodać skan paszportu.

Film zawsze zwiększy zainteresowanie ogłoszeniem

Wielu właścicieli koni przeznaczonych na sprzedaż decyduje się na nakręcenie krótkich filmików, które prezentują wierzchowca pod siodłem, podczas ujeżdżania, a także w stajni. To bardzo dobry pomysł. Film jest atrakcyjniejszy niż zdjęcia, a na jego podstawie fachowiec z pewnością wyda wstępną opinię na temat kondycji zwierzęcia. Ponadto opublikowanie filmów świadczy o tym, że właściciel nie ma nic do ukrycia.

Na koniec warto pamiętać, aby w ogłoszeniu podać kilka opcji kontaktu – nie tylko numer telefonu, ale także adres e-mail czy choćby link do profilu na Facebooku. Nie wszystkie osoby zainteresowane zakupem konia chcą od razu dzwonić do właściciela, bo wolą najpierw dopytać o różne szczegóły drogą elektroniczną.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie